30 Nisan 2014 Çarşamba

1 Mayıs

İnanın buna bizim ülke farklı bir ülke.. Yani farklı kelimesini kötü anlamda yada iyi anlamda söylemiyorum. O kadar kanun nizam var uygulanan sayısı çok az.

1990 da imzalanan çocuk haklarını kaç kişi biliyor? yada öğretiliyor? Çocuklar ölmüş bir tane üst düzey devlet adamı çıkıp birşey dememiş yahu! Ne oluyor bu ülkede? dememiş.. Yazık.. Yazık dedikçe yazık yazıklıktan çıkıyor, alışıyor insanlar. Hala yok o bunu demiş, yok bu onu demiş. Sorumlu olan bakanlar çıkıp gereğini yapacağız!, artık adım atacağız! falan filan boş boş konuşmalarının dışında elde tutulur bir şey yok.. Halkta alışmış tabii ses çıkaramıyor, belkide kendi sorunları daha ağır basıyor çoğu zaman.. Borç batağında olan bir millet yetiştiği için borç ödemekle meşgulüz biz.

Ödedikçe de bitmiyor.. Hep yeni yükümlülükler hep yeni sorunlar..

1 Mayıs işçi ve emekçi bayramı ama gel gelelim işçinin dediği olmuyor.. Ne oluyor işçi olmayanların dediği oluyor.. Yine işçi eziliyor. Allah aşkına bu kimin bayramı? Yılda bir gün izin verin olmazmı? 1121 Lira açlık sınırı olan bir ülkede 846 Lira asgari ücret alan bir işçi sizden ne istiyor?

İşte o isteği işçi olmayan her kesim den red yiyor..

Penguen dergisi 1 Mayısta çıkacak sayısında da bundan bahsetmiş; Teşekkürler.


1 Mayıs Tüm İşçi ve Emekçi Kardeşlerimize Kutlu Olsun..

29 Nisan 2014 Salı

Koltuk Sevdası Kör Ediyor

Kör olmak gerek kör.. Siz koltuk sevdası içinde sızlanırken, küçücük canlar gidiyor.. Ne adalet kaldı ne kalkınma...

Yazıklar Olsun..

28 Nisan 2014 Pazartesi

28 + 15 = Güney Kore

Soru basit.. Başlıkta görüldüğü gibi kolay bir toplama sorusu.. Evet bildiniz 33 :)

Biz bunu hakediyoruz.. Sanırım o yüzden cari açıktan korkmayın diyip duruyor. Artık nasıl hesaplıyorsa :)

Hatırlarsınız Güney Kore de 300'den fazla kişinin öldüğü ya da kaybolduğu feribot kazada başbakan çıktı ve hükümetin müdahalesinin zayıf ve yetersiz olduğu iddialarını kabul ederek istifa etti..

Halbuki şu an herkes ekonomik bakımdan büyüyen bu devleti Güney Kore = Mucize diye tabir ediyordu. Kişi başına düşen milli gelirde diğerlerine fark atmış durumda (34.777 dolar). Ayrıca hiçbir kayda değer doğal kaynağı yok. Alan olarak da öyle büyük bir ülke değil. G.Kore deyince çoğumuzun aklına Samsung gelir, Hyundai, LG, Daewoo, Kia gelir. Öte yandan Hyundai’ı otomotiv devi olarak tanımayan yoktur ama daha az kişi Hyundai Heavy Industries diye bir başka firmanın dünyanın en büyük gemi yapımcısı olduğunu bilir. Ya da SK Group’un 2. büyük chip üreticisi, POSCO’nun da 4. büyük çelik üreticisi olduğunu.

Neyse lafı uzatmayayım İş insan hayatı olunca, ekonomi süperken de istifa edilebiliyor.

25 Nisan 2014 Cuma

Özür Derken?

Bizim sağımız solumuz belli olmaz! dedi.. Hakkaten belli olmadı. Gündem değişti ve dedi ki;

“20. yüz­yı­lın ba­şın­da­ki ko­şul­lar­da ha­yat­la­rı­nı kay­be­den Er­me­ni­le­rin hu­zur için­de yat­ma­la­rı­nı di­li­yor, to­run­la­rı­na ta­zi­ye­le­ri­mi­zi ile­ti­yo­ru­z” de­me­si,“Er­me­nis­tan da ASA­LA te­rör ör­gü­tü ta­ra­fın­dan şe­hit edi­len 42 dip­lo­ma­tı­mızın ai­le­sin­den özür di­le­ye­cek mi?” sorusunu aklına getiriyor insanların.. Acaba dileyeceklermi?
Derken dün bunlar oldu;


Fotograftada göreceğiniz üzere yine bayrağımızı yaktılar..

Biz bu çağda bile bunlarla uğraşırken herkesin sıkıntısı farklı (tabii buna sıkıntı denirse!), duymuşsunuzdur Obama Japon robot Asimo ile hem konuştu hem de futbol oynadı..

Teknoloji satan ve alan arasında ki fark işte bu kadar açık.. biz 50 yıl gerideyiz derken bundan bahsediyorduk halbuki..

24 Nisan 2014 Perşembe

Dünyaya Çok Benzeyen Gezegen Bulunmuş!

Kepler 186f  gezegeni NASA'nın birkaç gün önce duyurduğu yeni bir gezegen, dünyada büyük heyecan yarattı. Dünyadan 500 ışık yılı uzakta, 5 gezegenli bir güneş sisteminde keşfedilen gezegende su bulunabileceği ve gezegenin dünyaya benziyor olabileceği ihtimali NASA tarafından dile getirildi.

Aynı Dünya gezegeni gibi, sistemdeki güneşe mükemmel uzaklıkta olduğu anlaşıldı. Bu da gezegende sıvı halde su ve haliyle organik yaşam olabileceği ihtimalini ortaya çıkardı. Ne var ki, gezegenin yüzeyini gözlemlemek ve üzerinde ne olduğunu kesin olarak bilmek, 500 ışık yılı uzaktan mümkün değil. Gezegenin üzerinde hayat varsa da, "oradaki kardeşlerimiz" bize bir radyo sinyali veya benzer bir işaret göndermeden bundan haberdar olmamız mümkün olmayacak.


Yukarıda okuduğunuz haber Chip dergisinin sitesinde okuduğum haberin özetlenmiş hali; Yazının sonundaki "oradaki kardeşlerimiz" kelimesi çok hoşuma gitti ve güldürdü beni:).. Biz dünyada kardeş olduk ya orası kaldı dedim kendi kendime.

Bu arada biraz bilgilendirmeden edemeyeceğim 500 ışık yılı uzaklıkta olan bir gezegenden bahsediyoruz yani şu anki görüntüsü 500 yıl önceki görüntüsü! Bu gezegen belki de orada değil şuan. Ayrıca o gezegene ulaşabilmemiz için saniyede 300.000 km hızla gitmemiz ve ulaşabilmemiz için 500 yıl geçirmemiz gerekmekte.. Söylemesi kolay yapması imkansız olan bir şey yani:)

Kısaca özetlersek elde var kocaman bir sıfır :)..

Bu nasa boşa çalışıyor be arkadaş..

23 Nisan 2014 Çarşamba

Bugün 23 Nisan Neşe Doluyor İnsan

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'mız kutlu olsun.


...Burası "İleri Demokrasinin" geçerli olduğu hangi ülkedir?
Bilene, Kurban Bayramında bir adet "Uysal Koyun" armağan edilecektir.
Tablet var, Twitter yasak,
Sınav var, Dershane yasak.
Sandık var, Demokrasi yasak,
Hırsız var, "Hırsız var" demek yasak.
Mahkemeler var, Kararlarına uymak yasak
Polis var, Yakalaması yasak.
Ordu var, Kışladan çıkmak yasak
Teröristleri var, Yakalamak yasak.
Bayrak var, Asmak yasak
Dili var, Konuşmak yasak.
Şehitleri var, Anmak yasak
Milletin adı var, "Ne Mutlu Türküm diyene" demek yasak…
Neresi burası yahu?

Rıfat Serdaroğlu

Ne güzel Yazmış Rıfat Serdaroğlu.. Ellerinize sağlık.. Paylaşmadan edemedim:)

Yazının Tamamı için tıklayınız.

21 Nisan 2014 Pazartesi

Passo Huzursuzluk..

1- Türkiye Futbol Federasyonu e-bileti bu hafta uygulamaya koydu...
2- Taraftarlar TFF önünde protesto yürüyüşleri yaptı...
3- 3 büyük takımın taraftarları birleşti derbi maç öncesi Taksim'de 'e-bilete hayır' sloganları attı. Taraftarla polis arasında kavgalar çıktı...

Tüm bunlara karşılık TFF'nin 'statlara huzur getirecek' dediği e-bilet ilk haftasında büyük bir skandala sebebiyet verdi. Skandalın nedeni ise Kasımpaşa - Beşiktaş maçında sahaya girerek Manuel Fernandes'e saldıran Mustafa Özel'in Fenerbahçe derbisini tribünden izlemesi oldu.

Sonuç: Skandal olayı TFF Basın Sözcüsü Mete Düren de doğruladı. Düren yaşananlar için "Kombine kartlar direkt passolig sistemine tanıtıldığı için" yorumunu yaptı..


Kısacası Passo huzursuzluk.. Açıklama da süper olmuş değil mi beyler bayanlar?.. Dağılabiliriz artık..

Durun dağılmadan birşeyi daha dile getireyim bu kartı alınca biliyorsunuz direk aktifbankın bir müşterisi oluyorsunuz.

Kim bu aktif bank?
-1999 yılında Çalık Holding bünyesinde kurulan, 2007’de yeniden yapılandırılan ve 2008 yılında Aktif Bank adını alan, Türkiye’nin özel sermayeli yatırım bankası..

Çalık Holding mi Oda kim? derseniz eğer;
-Kimi diyor cemaatçi, kimi diyor malum partiye çok yakın, bir gerçek varki son on yılda çok büyük bir atılım yapan holding..

Neyse hadi dağılalım..

20 Nisan 2014 Pazar

Amerika'dan ilik geldi ama..

''Adana'da 3 aylıkken kanser tanısı konulan 5 yaşındaki çocuğa ABD'den ilik bulundu. Nakilden sonra en az 6 ay hastaneye yakın bir yerde steril bir evde kalması istenen çocuğun babası, Antalya'ya gidecek yol paralarının bile olmadığını belirterek yardım istedi.''

haber bu.. O kadar çok ilik nakli haberi gördüm okudum. Ama böylesini görmedim.. 9000 km den ilik geliyor ama 300 km ye Aile gidemiyor.. Milyonları bu ülkede harcayan devlet ünlüler bu haberi izlemiyormu? izliyor elbette.. Yazık.. kim kiminle nerede eğleniyor kaç para harcıyor hepsinin her dakika haberi yapılıyor ama böyle bir haber yapılmıyor..

5 yaşındaki Yakup kardeşimize acil şifalar diliyoruz. Yetkili merciileri göreve davet ediyoruz.. Bu görevimiz olmalı..


16 Nisan 2014 Çarşamba

Bizde isteriz ama..

İsveçli mobilya tasarımcı firması IKEA, Japonya’da bir havaray trenini rengarenk bir teşhir galerisine çevirdi. Tokyo’daki yeni mağazasını tanıtmak amacıyla harekete geçen firma, treni renkli desenler, yumuşak halılar ve çeşit çeşit aksesuarla donattı. Trene binen yolcular IKEA kataloğunda gezintiye çıkmalarının yanı sıra, çok da keyifli bir yolculuk yapmış oluyor..


Haber bu.. Hani fotoğraflardan da bakılacağı üzere çok güzel ve gülümsetici bir uygulama olmuş.. Keşke böyle uygulamalar ülkemizde de olsa.. bizim ülkemizde kavga gürültü eksik olmuyor ki..

Keşke dedirtecek o kadar çok şey oluyor ki ülkemizde.. Hırsızlık ve gasp olayı gün geçtikçe artıyor. Asayiş berkemal diyen bir polis teşkilatı yok artık.. Namuslu vatandaşların çoğu polisten korkuyor. Ya dayak yersek diye..

Neyse kısacası bizim ülkemiz böyle şeyleri kaldırmaz sanırım.. Biz kavga gürültüden anlıyoruz..

Leyla The Band - Zaman

Önceden bildiğim fakat bir türlü paylaşmaya zamanımın olmadığı bir şarkı.. Eserleri ile dünyaca bilinen İranlı Ömer Hayyam'ın harika dizeleri ile yapılmış harika bir şarkı.. Teşekkürler.
Sözleri;

Her sabah bir gün doğarken
Bir günde eksilir ömürden
Her şafak bir hırsız gibi
Elinde bir fenerle..
Cehennem boşuna
Dert çektiğimiz günler
Cennet kül ettiğimiz günler..
Ey zaman bilmez misin ettiklerini
Bir düğüm ki ne sen çözebilirsin ne ben!
Bilmezsin ne olduğunu
Vazgeç ötelerden yorma kendini
Kendine gel bir düşün
Ben seni sende aramam boşuna..

Ömer Hayyam

burdada şarkı;


Dinleyin Dinletin
Çok Özledik Be Abi..

14 Nisan 2014 Pazartesi

Reklam Reklam Reklam

Büyük Risk başlar, konu başlığı milliyettir;

Selçuk Yöntem Derki; Dört tarafı reklamlarla çevrili haber sitesi..
Yarışmacı Cevap verir:  Milliyet Nedir?

Aşağıdaki ekran görüntüsü herşeyi açıklıyor sanırım:)



tabii eklemeden edemeyeceğim bu insanlar bu reklamlardan para kazanıyor elbet ama bu kadar da olmaz ki..

12 Nisan 2014 Cumartesi

Haber Reklamı Baltalıyor Sanırım?

Aşağıdaki Resim de görüleceği üzere Çinliler tarafından yapılan 150 dolara satılan S5in klonlandığı haberini anlatan video yer alıyor. Ayrıca hemen sağında da reklam yapan firmanın görüntüsü ve fiyatı yazıyor. Sanki reklamı baltalamış mı ne :)

Yani düşünsenize aynı telefona neden daha fazla para vermek isteyesin ki?


11 Nisan 2014 Cuma

Ölüme Gülerek Gitmek

İran'da idam sehpasına çıkarken, kalabalık arasında küçük kızını gördü ve kızı korkmasın diye gülerek gitti ölüme. İnsan sormadan edemiyor bu duyarlılığı gösterebilen kişi ne suç işlemiş olabilir? İnsan ne olursa olsun, kim olursa olsun böyle bir ölümü hakedermi?

Haber Bu;


İran'da Urmiye cezaevinde PJAK üyesi olduğu gerekçesiyle mahkum olan bir Kürt tutsak 15 Ocak 2011'de  idam edildi. Tutsağın adı Hüseyin Xizri  idi.
Mahkemesi 10 dakika sürdü, savunması alınmadı, suçlamaları kabul etmedi, itirafçı yapılmak, ajan olarak devşirilmek istendi, ama o olmadı.

10 Nisan 2014 Perşembe

Çalıyor Ama Çalışıyor Adam!

Bilirsiniz bu tabiri 'çalıyor ama çalışıyor adam!' aşağıdaki karikatür güzel bir gönderme olmuş:)


9 Nisan 2014 Çarşamba

Hayat

Hayat işte..

Kısa ve öz zekice hazırlanmış karikatür;


boligan.com a teşekkürler.

Yaz Saati Uygulamasına Yenik Düşmek

yine bir habercilik örneği gösterip güzel bir haberi size ''zamanında!'' sunmayı başarıyorum; Evet kundakçı diye tabir edilen bombacı arkadaşın hikayesi bu.. Sen ülkenin yaz saati uygulamasına geçtiğini unut sonrada zaman ayarlı bombayı arabaya yerleştirirken yanlışlıkla kendini patlat. E işte.. Allahın sopası yok arkadaşlar, ona göre :)


8 Nisan 2014 Salı

Twitter'ın Ağası

Sahte oylarla başkan olan Twitter ağası, ağa babası, tweet şampiyonu, part time belediye başkanı olan bir adamdan böyle bir açıklama şaşırtıcı olmamış!

izliyoruz efenim;

Ağa Babası

2 Nisan 2014 Çarşamba

Alkol Yasası Fabrikalara Yansıdı

Efes Pilsen, alkollü içecekler pazarındaki daralma sebebiyle Lüleburgaz'daki fabrikasını kapatma kararı aldı. Haber bu.. Ne güzel değilmi alkollü içecek fabrikası kapanıyor.. Harika..

Bu fabrikada çalışanlar vardı.. Bu noktayı hiç düşündünüzmü? 35.000 m2 lik alanda olan bu fabrikada kaç kişi çalışıp evine ekmek götürüyordu? biliyormusunuz? hayır..

Alkollü içkiler yasasını yapanlar bu durumun da planını yapmışmıydı acaba?

Herneyse o insanlara sadece geçmiş olsun diyebiliyorum..

Efes pilsen o insanlar için diğer illerdeki fabrikalarımıza yönlendireceğiz demiş. Ama hepsi kapasitesinde çalışan fabrikalar olduğunu unutmamak gerekir..


1 Nisan 2014 Salı

1 Nisannnnn!!

Günün anlam ve önemini belirten bir konuşma yapacağım; ihiiimm
Hırsız, dolandırıcı, sahtekar ve yolsuz olan insanlar bugünde size komik gelecek ama şakacı oldular. kedi dir kedi!