15 Kasım 2019 Cuma

İşsizlik.. Vergi vs.. Önemsiz Ayrıntılar!

Avmler dolu, herkes para harcıyor diyen tayfayı haklı gösteren, işsizliğin kronik olarak arttığı ülkemizde açıklanan son işsizlik rakamlarıdır;

ağustos 2019:
işsizlik oranı: %14
kayıt dışı çalışan oranı: %36,1
genç nüfusta işsizlik: %27,4

Gerçi devletin başının 'her üniversite mezunu iş bulacak diye bir şey yok!' dediği bir ülke de, önemsiz bir ayrıntı..


yeni vergilerde meclisten geçti.. hayırlı olsun.. nur topu gibi yeni vergilerimiz oldu.. sonunda meclis çalıştı yahu. halbu ki bir Kanun hükmünde kararnamaye bakardı.. Neyse.. arada çalışsın meclis değil mi?


5 Kasım 2019 Salı

Adalet Dediğin

Bu çocuk baklava çaldı diye
Şu an fetöden tutuklu faruk güllüoğlu'nun şikayeti üzerine tam 9 yıl hapis yattı!
Fetö Terör örgütünden yargılanan Nazlı ılıcak ve Altan kardeşler de 8 yıla mahkum oldu.
3 yıl anca yattılar.
Baklava çalan, Devleti çalandan daha çok ceza alan ülkede, kimse adaletten bahsetmesin.. Adalet öldü.. Adalet dediğin bu işte..



4 Kasım 2019 Pazartesi

4 Kasım 2019 Vergi Harç ve Ceza Zammı Oranları

Önce TUIK dediki enflasyon %8.55.. Sonrada böyle bir haber Vergi Harç ve Cezalara %22.58 zam yaptık.. Yahu bunun adı vatandaş ile dalga geçmektir. Vatandaş hak ediyor mu? Sonuna kadar hak ediyor. 17 senedir sen evladına bile tahammül edemiyorken bunlara ediyorsun.. herneyse

2011 model bir aracım var. geçen sene 586 tl vergisi vardı bu sene yaklaşık 732 tl vergi ödeyeceğim. bu para net olarak devlete akan para. peki bitiyor mu? tabii ki hayır. bunun zorunlu sigortası var 623 tl'ye bunun içinde yine devlete toplamda 100 tl bir vergi ödüyorum. bu aracın kaskosu 1400 tl onun içinde yine gider vergisi sgk payı var. bu aracı servise bakıma götürüyorum. yine içinde vergi var. ya ben bu araca kaç kere vergi ödeyeceğim. mtv'yi alıyorsun bu vergilerle ne yapıyorsunuz anlamadım ki? köprü yol desen onu da geçiş garantisiyle özel şirketlere veriyorsunuz. ben bu vergiler ne yapılıyor bilmek istiyorum yahu...

bütün hafta çalışıyorum cuma akşamı eve giderken 2-3 bira alayım diyorum %90 ı su olan şeye %90 vergi ödüyorum. çok sıkıldım bi arkadaşlarımı göreyim istanbul'a gideyim diyorum. uçak biletinin %90'ı yine vergi. şimdi konaklayacağım yere de vergi ödemeye başladık. ya biz yaşamayalım mı? ölelim mi? yani bunun adını koyalım kardeşim. geçirin zinciri boynumuza öyle karın tokluğuna çalıştırın. kölelikse kölelik adı belli olsun en azından. kendimizi özgür ve yaşıyormuş gibi hissetmeyelim boş yere. ondan sorna yurt dışına gitmek isteyince hain oluyoruz. yeter be kardeşim 70 sene ya yaşarız ya yaşamayız bu nedir yahu??

Son bir yılda:
Elektrikte fiyat artışı %75,
Doğalgazda %50,
Gıda fiyatlarında %60,
Ulaşımda %25,
Giyimde %20
MTV %22.5

Ama enflasyon %8 olacak öyle mi?

Hadi Oradan ya..!

23 Ekim 2019 Çarşamba

Suriye'de Sonuç

Suriye'de sonuç;

32 Km, 10 km oldu..
ABD ötelendi, Rusya geldi..
En önemlisi de bize çokça cana ve ekonomik maliyete mal oldu..
Türkiye AB, Arap Birliği dahil tüm dünyayı kaybetti..
Ümmet teorisi çöktü..
Bölge Rusya ve Suriye'ye kaldı

..ve Rusya ve Suriye savaşmadan kazandı

Rusya güney komşumuz oldu...

O kadar TV izleyip çözmeye gerek yok.. durum yukarıda ki gibi.. hayırlı olsun..

Yeni vergiler yolda haberiniz olsun..



22 Ekim 2019 Salı

Hane Başına Düşen Gelir Üç Kat Arttı? Derken??

Hane başına düşen gelir üç kat artmış! buyrunuz haberi;
e adam haklı tabii, yapılan zamlar sayesinde hükümetin hane halkından topladığı vergilerden elde ettiği gelir üçe katlanmış işte, haksız mı yani?

bu hesabı yaparken “hane” olarak adlandırılan yapıların metrekaresini merak ettim. mesela bin metrekare net kullanım alanı olan bir yer ise “hane” denilen, evet söylediği normaldir inanırım. çünkü ensesi kalın olanların ensesi üç kat şişti.. yani gelirleri üç kat arttı..

ama “hane”den kasıt 80-100-150 metrekare vatandaş evleri ise size diyecek söz bulamıyorum.. Adam birde gözümüze baka baka dalga geçiyor yahu.. En çokta bu dokunuyor..

18 Ekim 2019 Cuma

Geri Vites

Aklının iplerini salmış insanlara göre olmayan geri vitestir..

Reis...

Pence ile görüşmem o kendi muhattabı ile görüşecek dedi..

Görüştü..

terörist ile pazarlık yapmam, operasyon devam edecek dedi.

Operasyon durduruldu..

ben işin geri vitesinde de değilim aslında zaten reisin Amerika'ya karşı geri vites yapacağı, 15 ekim'de abd'nin halkbank iddianamesini yeniden hazırlamasının ardından operasyonda bir metre ilerleme sağlanmamasından belliydi..

Benim merak ettiğim 2 hatta 3 soru var.. Aslında cevabıda az çok belli,

Binlerce ypg'li terörist elini koluna sallayarak 30 km güneye gidecek mi?? çok iyi bak bu..

Zeytin dalı harekatında 5000'e yakın teröristi etkisiz hale getirmiş bir ordu, barış pınarı harekatında çok daha geniş bir coğrafyada, belki de ypg'nin toplam gücünün %10 - %15'ini yok etme fırsatına sahipken şimdi bu teröristlerin ellerini kollarını sallayarak 30 km güneyimize gitmesine evet dedirten sebep neydi???

Ümmetçilik politikaları yüzünden artık bize kin güden esad'ın, zamanı gelince tıpkı babası gibi bu teröristleri bize karşı silah olarak kullanmayacağından nasıl emin olabileceğiz?

Aslında hepsi ekonomik.. ve oy kaygısı.. ama yinede dünya lideri işte.. yersen..

14 Ekim 2019 Pazartesi

''AUDI Arıza Yapıyordu, Yolda Kalıyorduk''

1.3 milyon TL'ye lüks makam aracı alan sendika başkanı: AUDI arıza yapıyordu, yolda kalıyordu. BMW sorduk. Kampanya varmış, 1 milyon 300 bin liraya veririz dediler. Baktık, sendikamızın menfaatleri için bu daha uygun, bunu almaya karar verdik..

Haberin detayı;

https://ilerihaber.org/icerik/13-milyon-tlye-luks-arac-alan-sendika-baskani-kampanya-varmis-104827.html


yazık vallahi yazık.. hak hukuktan bahsediyor değilmi şimdi bunlar?? Çok mütevazi, hesabını bilir, yerli ve milli sendika başkanıdır. Kampanya fırsatını kaçırmayarak sendikasını da düşündüğünü göstermiştir. ne de olsa itibardan tasarruf olmaz değil mi?

yetmez ama evet..